tirsdag 29. mars 2011

Lommedalen = Team Sky

I dag har jeg fått time på toppidrettsenteret (fredag) for å få testet max O2 opptak og laktatprofil. Det har jeg aldri gjort før og det blir svært interessent. Skriver om dette i etterkant. Men uansett så er det viktig å være helt restituert til fredag, så da jeg la ut i dag og merket at styrkeøkten i går satt ganske godt i bena tok jeg det pent og forsiktig. Tar heller en hard økt imorgen og rolig igjen på torsdag.

Det fantastiske været fortsetter men det er ganske vått på veiene pga snøsmelting - satte derfor på både forskjerm og bakskjerm på terrengsykkelen. Her får man ingen poeng ihht Euro Cyclist stil-guiden, men det ER jo ganske digg å slippe vannsprut i ansiktet og rompa... regnte vel heller ikke å møte noen heller. Hvem andre er det som trener midt i arbeidstiden i Lommedalen på en tirsdag når det fortsatt er 5grader?.... Svar: Team Sky v/ Kurt Asle Arvesen.

Fan boy som jeg er snudde jeg sporensstraks rundt da han (og en annen) passerte og syklet de inn igjen... Ettersom det sannsynligvis virker ganske dumt for en Giro d'Italia etappevinner å ha en ivrig mosjonist halsende 5 meter bak på en terrengsykkel med skjermer  (selv om han sannsynligvis var på restitusjonstur i sone 0) var det Arvesen som slapp seg tilbake og spurte meg pent "ehem... hvordan går det?".... Jaja, det ble nå en ok prat ut av det - han virker som en usedvanlig hyggelig kar! ;-) Liten (sykkel)verden vi lever i.

Dagens: http://connect.garmin.com/activity/75942562

Ingen kommentarer:

Bruker du ikke Facebook så skriv her: